[ Pobierz całość w formacie PDF ]

aby zabezpieczyć je przed zerwaniem. W przypadku płyty głównej w wersji
V4 lub wyższej, po lewej stronie znajdziesz wycięcie, przez które przechodzą
kable włącznika zasilania. Przeprowadz przewody przez to wycięcie tak, aby
wychodziły z lewej strony płyty PS2 (rysunek 7.13).
Rys nek 7.12.
Przewody
przylutowane
do portu SIO
8. Można teraz przystąpić do ponownego zmontowania konsoli PS2. Po zdjęciu
metalowej osłony dolnej części płyty głównej można zauważyć niewielki otwór
montażowy w obudowie, znajdujący się pomiędzy złączem A/V a złączem
optycznym. Otwór ten jest wykorzystywany w celu przymocowania konsoli
PS2 do wyświetlacza. Jeżeli chcesz zamontować kartę interfejsu na zewnątrz
konsoli PS2, możesz przeprowadzić przewody przez ten otwór pod modułem
wentylatora i włącznika zasilania. Sposób wyprowadzenia przewodów pokazano
na rysunku 7.14. Aby zakończyć składanie konsoli, wykonaj  w odwrotnej
kolejności  czynności opisane w podrozdziale  Otwieranie konsoli PS2 .
246 Część II f& Modyfikacje sprzętowe
Rys nek 7.13.
Płyta główna
przygotowana
do zmontowania
Rys nek 7.14.
Gotowe
pięciostykowe
złącze portu SIO
Jeżeli zdecydowałeś się na użycie pięciostykowego złącza w plastikowej obudowie,
w tym momencie powinieneś przylutować przewody do jego żeńskiej części. W takim
przypadku, po przymocowaniu przewodów do gniazda należy połączyć je za pomocą
taśmy izolacyjnej albo koszulki termokurczliwej. Pięciostykowe gniazdo podłączone
do przewodów pokazano na rysunku 7.14.
Po wyprowadzeniu przewodów z wnętrza konsoli PS2 nadszedł czas, aby wykonać
zewnętrzną kartę interfejsu. Schemat karty pokazano na rysunku 7.15. Na złączu DB9
szeregowego kabla komputera PC sygnał PC_RXD będzie połączony ze stykiem 2,
PC_TXD ze stykiem 3, a GND ze stykiem 5.
Ponieważ do połączenia karty interfejsu z konsolą użyłem pięciostykowego złącza, na
jednym końcu karty zamontowałem wtyk tego złącza, natomiast na drugim przewody do
utworzenia szeregowego kabla komputera PC. Do wykonania kabla użyłem starego
kabla szeregowego DB9, od którego odciąłem obie końcówki. Następnie odizolowa-
łem końce przewodów, aby przylutować je z jednej strony do karty interfejsu, a z dru-
giej do żeńskiego złącza DB9. Widok gotowego interfejsu z góry i z dołu pokazano na
rysunkach 7.16 i 7.17.
Rozdział 7. f& Hacking konsoli Playstation 2 247
Rys nek 7.15.
Schemat
interfejsu SIO
Rys nek 7.16.
Widok karty
interfejsu SIO
z góry
Rys nek 7.17.
Widok karty
interfejsu z dołu
248 Część II f& Modyfikacje sprzętowe
Testowanie
Aby przetestować utworzoną kartę interfejsu, podłącz ją z jednej strony do komputera
PC, a z drugiej do konsoli PS2. Za pomocą programu terminalowego (np. HyperTer-
minal, dostarczanego wraz z systemem Windows) ustaw port szeregowy na 38400
bodów, 8 bitów danych, brak parzystości, 1 bit stopu oraz wyłącz sprzętowe sterowa-
nie przepływem. Włącz zasilanie konsoli PS2. Jeśli kabel działa poprawnie, na ekra-
nie wyświetlą się komunikaty pokazane na rysunku 7.18.
Rys nek 7.18.
Komunikaty
układu EE
Jak to działa?
Podstawą działania tej modyfikacji jest wykorzystanie nieudokumentowanej funkcji
konsoli PS2  portu szeregowego układu EE. Szczegółowe informacje dotyczące
portu SIO można znalezć w podrozdziale  Przegląd systemu PS2 . W standardowym
porcie szeregowym RS232 w komputerze PC zazwyczaj wykorzystuje się napięcie
+/ 12 V do zdefiniowania logicznego zera oraz logicznej jedynki. Układ EE jest za-
silany napięciem +1,7 V, a zatem, gdybyśmy bezpośrednio połączyli złącza portu
SIO do portu szeregowego komputera PC, bez konwersji napięcia, sygnały przesy-
łane z komputera PC do układu EE mogłyby uszkodzić urządzenie. Układ MAX3323
to konwerter poziomów, przekształcający napięcia wyjściowe generowane przez
układ EE do poziomu wymaganego przez komputer PC i vice versa. Do zasilania ukła-
du MAX3323 potrzebne jest napięcie +3,3 V, pobrane z konsoli PS2.
Rozdział 7. f& Hacking konsoli Playstation 2 249
Aadowanie kodu z karty pamięci
15 sierpnia 2003 r opublikowałem eksploit Independence (Niezależność) dla konsoli
PS2, który umożliwia ładowanie dowolnego oprogramowania zapisanego na standar-
dowej karcie pamięci za pomocą mechanizmu uruchamiania gier na konsolę PS1.
Można do tego wykorzystać dowolną grę konsoli PS1. Jedynym warunkiem jest zapisa-
nie na karcie pamięci z eksploitem niepowtarzalnego identyfikatora tytułu gry. W przy-
padku włączenia konsoli PS2 z grą PS1 umieszczoną w napędzie DVD, eksploit przej-
muje sterowanie w momencie, kiedy na ekranie pojawi się ekran powitalny z napisem
Sony Computer Entertainment. Eksploit można także uruchomić poprzez umieszczenie
w napędzie DVD płyty z grą PS1 i jej ręczne uruchomienie za pomocą przeglądarki PS2.
Witryna www poświęcona eksploitowi Independence
Oficjalna witryna WWW eksploita Independence to www.0xd6.org/ps2-indepen-
dence.html. Można tu znalezć najnowszą jego wersję, a także informacje o spo-
sobach zapisywania plików na karcie pamięci oraz konfigurowania eksploita w sys-
temie Windows. Od czasu jego publikacji w internecie pojawiło się wiele przewod-
ników i instrukcji krok po kroku przedstawiających uruchamianie oprogramowania
zapisanego na kartach pamięci. Niektóre z tych programów to Naplink USB boot loa-
der (http://naplink.napalm-x.com), Pukklink oraz ps2link (www.ps2dev.org, sekcja
Loaders), a także MediaPlayer, napisany przez grupę
PS2Reality (www.ps2reality.net). Obecnie opracowano wiele innych programów.
Jak się okazało, wykorzystanie eksploita do załadowania programu ładującego jest
najłatwiejszym sposobem uruchamiania programów użytkownika na konsoli. Cho-
ciaż termin  eksploit brzmi nieco pompatycznie, faktem jest, że program ten
 otworzył drzwi dla społeczności hobbystycznych programistów konsoli PS2.
Przygotowania
Najtrudniejsze w wykonaniu tego projektu jest zapisanie plików na karcie pamięci.
W tym celu można wykorzystać obraz dysku o nazwie Exploit Installer, napisany
przez Nicholasa Van Veena. Aby to zrobić, można posłużyć się techniką  podmiany
dysków lub wykorzystać modchip opisany we wcześniejszej części niniejszego rozdziału.
Przewodnik dotyczący instalacji można znalezć pod adresem http://ps2.consolevision.
com/ps2homebrew3.shtml.
Wybór odpowiedniej karty pamięci [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • uchidachi.htw.pl