[ Pobierz całość w formacie PDF ]
" poszukują zmian i cieszą się nimi.
" często zmieniają pracę.
Wskazówki praktyczne:
" w komunikowaniu się z takimi osobami, stawiaj na różnice .
" podkreślaj je, akcentując te elementy, które są odmienne od innych.
Przykłady:
" Ten produkt jest nowy i rewolucyjny. Całkowicie różniący się od tego co już Pan
zna " Sytuacja w której się znajdujemy jest całkowicie odmienna od ...
" Jeśli tam pojedziesz poczujesz się zupełnie inaczej, poznasz nowych ludzi a Twoje
doświadczenia będą całkowicie inne od tych, które już masz
Copyright Piotr M. Aabuz & Marcin Urbański strona 38
Yans Cron Consulting Group Sp. z o.o.
Mistrz Manipulacji - podstawy intensywny warsztat NLP, perswazji i wywierania wpływu
11.4 Ja inni
Ten metaprogram wskazuje na stosunek osoby do świata w kontekście JA INNI , na to czy jej
uwaga koncentruje się na sobie czy też na innych ludziach.
a osoby z metaprogramem JA :
" patrzą na to co się dzieje dookoła nich poprzez pryzmat siebie, własnych korzyści i
potrzeb.
" pytanie, które sobie często zadaje to pytanie: A co ja z tego będę miał ? (nie tylko w
sensie materialnym ale także ogólniejszym, obejmującym wszelkie aspekty życia).
" często o takich osobach mówi się , że widzą tylko czubek własnego nosa .
" w skrajnych przypadkach charakteryzują się prawie całkowitą niewrażliwością na
potrzeby innych ludzi,
" wszystko oceniają z perspektywy siebie i swoich uczuć i odczuć.
" świat zewnętrzny dla nich nie istnieje.
" jeśli zapytasz taka osobę o wrażenia związane np. z pobytem na jakiejś wycieczce
usłyszysz: Ja bawiłem się świetnie, zwiedziłem ... widziałem.... byłem ... W całej
wypowiedzi usłyszysz przede wszystkim słowo ja w najróżniejszych kontekstach i
formach. W komunikacji z innymi osobami ocenia ją na podstawie własnych odczuć i z
perspektywy własnych przekonań i uczuć.
" w formie najbardziej skrajnej o takich ludziach mówi się, że są narcystycznie zapatrzeni
w siebie i są egoistami.
Wskazówki praktyczne:
" chcąc przekonać taką osobę do czegokolwiek staraj się wskazywać na jej potrzeby i
korzyści.
" problem przedstawiaj z jej punktu widzenia.
Przykłady:
" Dzięki temu, że ... osiągniesz większe dochody
" Podjęcie tej decyzji oznacza, że staniesz się bardziej lubiany i poważany
" Kupując ten samochód, będzie Pan postrzegany jak człowiek godny szacunku i
zaufania
Copyright Piotr M. Aabuz & Marcin Urbański strona 39
Yans Cron Consulting Group Sp. z o.o.
Mistrz Manipulacji - podstawy intensywny warsztat NLP, perswazji i wywierania wpływu
" Po podpisaniu i realizacji tego kontraktu będziesz mógł kupić sobie jeszcze
wspanialszy dom niż masz teraz
b. Osoby z metaprogramem INNI :
" koncentrują się na potrzebach i bieżących doświadczeniach innych osób.
" w większości sytuacji korzyści innych osób stawiają przed korzyściami własnym zaś w
ocenie komunikacji kierują się odczuciami osób z którymi się komunikują.
" organizują sytuacje w taki sposób aby sprawiać innym przyjemność.
" jeśli zapytasz kogoś takiego o wrażenia w wycieczki usłyszysz: Była grupa fantastycznych
ludzi, wszyscy bawili się wyśmienicie i byli bardzo zadowoleni .
" często o takich osobach mówi się, że żyją dla innych
Wskazówki praktyczne
" Chcąc przekonać taką osobę do czegokolwiek staraj się wskazywać na potrzeby i korzyści
jakie odniosą inni ludzie .
Przykłady:
" Dzięki temu, że ... Twoi klienci otrzymają lepszy produkt
" Podjęcie tej decyzji oznacza, że Ci z którymi pracujesz będą się lepiej czuli i będą mieli
lepsze warunki do pracy
" Kupując ten samochód przyczyni się Pan do mniejszego zanieczyszczenia środowiska
" Po podpisaniu i realizacji tego kontraktu będziesz miał więcej środków aby wspomóc tą
fundację o której ostatnio wspominałeś
Copyright Piotr M. Aabuz & Marcin Urbański strona 40
Yans Cron Consulting Group Sp. z o.o.
Mistrz Manipulacji - podstawy intensywny warsztat NLP, perswazji i wywierania wpływu
11.5 Opcje procedury (możliwość konieczność)
Ten metaprogram jest ważny w kontekście biznesowym.
a. Ludzie nastawieni na opcje (możliwości):
" chcą mieć możliwość wyboru
[ Pobierz całość w formacie PDF ]