[ Pobierz całość w formacie PDF ]
egzemplarz stoj cy na pó ce. Sprzedawca mówi: to doskona y
O,
wybór. Tylko zdaje si , e przed chwil sprzedali my ostatni sztuk .
Zaraz sprawdz w magazynie Po kilku chwilach pojawia si z
.
informacj :
Niestety, ten tutaj na wystawie to ekspozycja i nie
mo emy go sprzeda , a w magazynie zosta a ostatnia sztuka, ale ju
zamówiona. Bardzo mi przykro
mówi, robi c przy tym mocno zbola .
Po chwil jednak, oblicze mu si rozja nia, i dodaje konfidencjonalnym
szeptem: . no chyba, e zdecyduj si Pa stwo na zakup ju teraz to
..
spróbuje za atwi aby, ten ostatni egzemplarz by w nie dla
Pa stwa! (to dzia a, sam kiedy w ten sposób kupi em pralk ,
pomimo to, e tak naprawd wpad em do sklepu tylko o ni zapyta ).
Zasada autorytetu automatyczne uleganie autorytetom lub te
symbolom i oznakom autorytetu (tytu y naukowe, ubranie-
umundurowanie, itp.). Ludzie w wyniku procesów socjalizacyjnych
natykaj c si na prawomocny (rzeczywisty lub tez tylko w ich mniemaniu
rzeczywisty) autorytet poddaj si jego wp ywowi w sposób automatyczny i
nie wiadomy, cz sto nie zadaj c sobie trudu w celu sprawdzenia czy
autorytet, któremu ulegaj jest - w danej sytuacje i kontek cie osob
godn zaufania.
Przyk ad: kieruj cy pojazdem, widz c umundurowanego policjanta
daj cego znak do zjechania na pobocze i zatrzymania si , pos usznie
wykonuje polecenie. Robi to nawet wówczas, gdy dzieje si to w rodku
nocy, osoba umundurowana jest le widoczna, ca a sytuacja ma
miejsce na ma o ucz szczanej drodze a w pobli u nie wida radiowozu,
a który w takiej sytuacji powinien by doskonale widoczny. Uleg
autorytetowi (w tym przypadku umundurowanemu policjantowi)
karze si kieruj cemu zachowa w sposób irracjonalny i wykona
polecenie zatrzymania si (co cz sto przyp aca utrat samochodu).
Copyright 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 61 z 62
Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System w biznesie)
ow kilka o autorach
Piotr M. abuz - certyfikowany trener YAN System, Marketingu
Perswazyjnego oraz NLP (mi dzynarodowe certyfikaty: Certified
Master Practitioner in the art of NLP oraz trenerski - Training Design
Specialist autoryzowane przez The Society of Neuro-Linguistic
Programming).
Licencjonowany trener Stowarzyszenia Trenerów NLP w Polsce i szkoleniowiec z
kilkunastoletnim sta em. Informatyk, buddysta zen, karateka (instruktor, posiadacz
czarnego pasa) i eglarz. Prywatny przedsi biorca od ponad 15 lat (pierwsz firm
informatyczn za w 1989 roku).
Specjalizuje si w zastosowaniach technik i strategii wywierania wp ywu i perswazji
(w tym YAN System i NLP) w biznesie (w szczególno ci w e-biznesie), a tak e
rozwoju osobistym.
Jako trener znany z umiej tno ci niezwykle jasnego i prostego przedstawiania nawet
najbardziej skomplikowanych i z onych tematów i zagadnie .
Cz onek-za yciel oraz cz onek Zarz du Stowarzyszenia Trenerów NLP w
Polsce.
Marcin Urba ski - certyfikowany trener YAN System,
Marketingu Perswazyjnego oraz NLP (mi dzynarodowe certyfikaty:
Certified Master Practitioner in the art of NLP oraz trenerski - Training
Design Specialist autoryzowane przez The Society of Neuro-
Linguistic Programming). Licencjonowany trener Stowarzyszenia
Trenerów NLP w Polsce i szkoleniowiec z kilkunastoletnim sta em.
Znakomity praktyk, jeden z najbardziej do wiadczonych trenerów w szeroko
rozumianej tematyce wywierania wp ywu. Treningi przez niego prowadzone cz w
sobie profesjonalizm i g bokie zrozumienie tematu z niezwyk wr cz swobod ,
atwo ci i swad w przekazywaniu tre ci uczestnikom treningów przez niego
prowadzonych.
Historyk z wykszta cenia, prywatny przedsi biorca, pasjonat dalekowschodnich sztuk
walki (instruktor karate, posiadacz czarnego pasa).
Cz onek-za yciel Stowarzyszenia Trenerów NLP w Polsce oraz cz onek
Rady Nadzorczej Stowarzyszenia.
Copyright 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 62 z 62
[ Pobierz całość w formacie PDF ]